mandag 10. mai 2010

Reiserute

Har sittet på lesesalen og lest til eksamen idag. Oppgaven er ikke ferdig, men tanken på tortur er for fæl. Jeg har derimot fått pint meg igjennom noen grusomme tekster i blandingskompendiet. Men lesing til eksamen er noen ganger bare "so much" - jeg drømmer meg bort til ferien. Og jeg har sett på tidspunkter og antall netter i forhold til steder jeg skal dra, og jeg har da endt opp med to lister.

Versjon 1                       Netter          Datoer
Hamburg                         1                27 - 28/06
Berlin                              3                28/06 - 01/07
Köln                                2                01 - 03/07
Brüssel                            2                03 - 06/07
Paris                                4                06 - 11/07
Marseille/Monte Carlo      2                11 - 13/07
Pisa/Firenze                    2                13 - 15/07
Roma                              4                15 - 19/07
Strasbourg                      3                19 - 22/07
Zürich                             2                22 - 24/07
Wien                               2                24 - 26/07
München                        3                 26 - 29/07
Altenfeld                        3                29/07 - 02/08
(Stockholm)                   (3)               (02 - 05/08)

Med versjon 1 har jeg funnet ut at det tar litt vel mye tid, slik at billetten min holder ikke hele turen, slik at jeg må evt kjøpe en ekstra togbillett (ekstra penger) eller ta et fly (ekstra penger). Vel, fly til Stockholm må jeg ta uansett, men det er lagt inn budsjettet.

Versjon 2                       Netter          Datoer
Hamburg                         1                27 - 28/06
Berlin                              3                28/06 - 01/07
Köln (eller Brüssel)           2                01 - 03/07
Strasbourg                       3                03 - 06/07
Paris                                4                06 - 10/07
Marseille/Monte Carlo      2                10 - 12/07
Pisa/Firenze                    2                12 - 14/07
Roma                              4                14 - 18/07
Wien                               2                18 - 20/07
Zürich                             2                20 - 22/07
München                         3(4)            22 - 25/07 (22 - 26/07)
Altenfeld                         3(4, 5)        25 - 28/07 (26 - 30, 31/07)
(Stockholm)                    (3)              (28/07 - 01/08) (31/07 - 03/08)

I denne versjonen går alt litt bedre opp. Jeg lurer også på om jeg også skal droppe Hamburg og dra rett til Berlin, slik at jeg har litt mer handlingsfrihet.

English (the Norwegian style):
Been reading for my exam today, but ended up making two travel plans instead. In version 1, I feel like I have to little time, so I made an other route; version 2. In version 2 I got a bit more time, and I have a bit more freedom. Version 2 is also a bit cheaper, because my interrail ticket haven't expired yet. I've also been wondering about dropping Hamburg, and go directly to Berlin. 

Deutsch ( Norwegisch style, bei google):
Heute habe ich lesen für mein Examen, aber machte zwei Reisepläne stattdessen. In Version 1, ich fühle, dass ich zu wenig Zeit haben, so ich machte eine andere Route; Version 2. In Version 2 habe ich ein bisschen mehr Zeit, und ich habe eine bisschen mehr Freiheit. Version 2 ist auch ein bisschen billiger, weil mein InterRail Ticket haben noch nicht abgelaufen. Ich habe auch schon gewundert über nicht fahren nach Hamburg, und gehen direkt nach Berlin.

4 kommentarer:

  1. Najs blogg :) Den skal jeg jaggu meg følge. Veldig bra, men savner den kinesiske "utgaven". Jeg forstår verken engelsk, norsk og tysk!

    SvarSlett
  2. Hej.

    Mycket spännande resa du ska iväg på. Ser fram emot att följa den på bloggen.
    Kram " Uffe "

    SvarSlett
  3. Så koselig at noen endelig leser bloggen min! :D Jeg kan godt bruke google translator og lage en kinesisk utgave til deg, Hanna, men jeg kan ikke love deg hvor god kvalitet det blir :P

    Uffe! :D Jeg skal prøve å komme på besøk til deg når jeg er i Sverige!

    SvarSlett
  4. Men du verden! Det ser ut til å være helt fantastisk. Jeg er misunnelig....

    SvarSlett

Please write your name when commenting :)